Összes oldalmegjelenítés

2012. július 29., vasárnap

A világ legegyszerűbb sütije, Kekszes tejfölös

Biztos sokan ismeritek, szuper recept, mert bárki meg tudja csinálni, finom, és még jól is mutat.

Amikor a férjemnek csináltam először, és meglátta, hogy milyen összetevők kellenek hozzá megkérdezte: "DE MOST KOMOLYAN, KEKSZET FOGUNK ENNI TEJFÖLLEL ????!!! "

Amióta megkóstolta, ő a legnagyobb rajongója. :)

Hozzávalók:
háztartási keksz
tejföl
cukor vagy édesítőszer
a tejföl ízesítéséhez reszelt citromhéj, vaníliaaroma,

a tetejére gyümölcs / itt most barack /

dr. Oetker Tortazselé  /itt piros, de van színtelen is belőle /

Kapcsos tortaformát használtam hozzá, de bármilyen formában, magasabb falú tepsiben elkészíthető.
Egy sor kekszet lerakunk, majd azt szépen lefedjük egy réteg vaníliával, és citromhéjjal ízesített tejföllel. Oszlassuk el úgy, hogy viszonylag egyenletes legyen, és a kekszek ne látszanak ki; a keksz felszívja a tejfölt, és olyan lesz, mint egy vékony piskótalap.

A formámban 3 réteg kekszet tudtam lerakni, ehhez egy vödrös tejfölt használtam fel, talán 2 evőkanálnyi maradt belőle.

Úgy fejeztem be a rétegezést, hogy tejföl legyen a tetején.

Erre rákerül a felszeletelt gyümölcs, nálam most barack. Tökéletes hozzá a befőtt is, csak előtte le kell csepegtetni.

Aztán rájön a  tortazselé, ne várjuk meg amíg nagyon kihűl, mert nehéz lesz egyenletesen eloszlatni.

Egy éjszakára hűtőben pihentetjük, másnapra érik össze, puhul meg a keksz. Könnyű süti, olyan, mintha túrókrémmel lenne töltve.


1 megjegyzés: