Összes oldalmegjelenítés

2011. december 22., csütörtök

Edit-féle lángos

Isten veled diéta, nyáron leadott kilók... óh, igen nem is tudom mikor csináltam utoljára lángost, de ez nálunk tipikusan téli étel; ráadásul a legjobban a konvektoron kel meg. :) Az egyik barátnőm receptje, innen a név. :)

Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • kis cukor az élesztőhöz felfuttatásához
  • fél csomag élesztő /hagyományos élesztő esetén /
  • 2 evőkanál étolaj  a tésztájába
  • olaj a kisütéséhez
  • kakukkfű / ezt a tésztájába tettem /
  • tejföl
  • sajt
 Nagyon egyszerűen a tejet kicsit meglangyosítjuk, abba belerakjuk a kis cukrot, élesztőt / most ugyan porélesztőt használtam, de azt is jobban szeretem felfuttatni /, és megvárjuk, amíg feljön. Addig kimérjük a lisztet, hozzáadjuk az olajat, majd jön az élesztős tej, só, esetleg valami fűszer, pl. kakukkfű. Összekeverjük, dagasztjuk, majd mehet a konvektorra, vagy más meleg helyre kelni.

Olajat teszek fel, majd mikor forró kiveszek egy adag tésztát, széthúzogatom, és már sülhet is. Gyorsan elkészül, ezért amíg sül, már készítsük is elő a következő lángost. Mehet rá a sajt és a tejföl, vagy a fokhagyma. Kevésbé olajos, mint a piacon, strandon kapható társaik.

1 megjegyzés:

  1. Én is imádom a lángost!
    A fiúk nem is értik, hogy tudok ennyi lángost enni...
    Jó kis foghagymás, tejfölös, sajtos lángos!!!

    VálaszTörlés